4 tips ini akan menjadikan anda bebas dari keputihan buat selama-lamanya

"Dah puas cuba berbagai rawatan tetapi keputihan masih tidak sembuh-sembuh"

Begitu lah respon yang biasa kami terima dari ramai wanita yang terpaksa menghadapi situasi yang memalukan dan agak sukar untuk difahami.

Sesetengahnya pula menceritakan betapa mereka terpaksa tebalkan muka berjumpa Puan doctor,itu pun jika bernasib baik kalau nasib tidak menyebelahi kena pula jumpa Tuan doktor ..mana hendak letak muka..malunya….

Senario ini lah yang berlaku berulang-ulang kali selang 1-2 bulan kemudian… tidak tahu entah sampai bila?

Mahu kah kami bantu supaya anda menjadi bebas dari masalah keputihan untuk selama-lamanya?

Jika jawapan anda adalah Ya!…anda sejujurnya berada ditempat yang bertuah kerana kami yakin dapat membantu dengan hanya mengamalkan 4 tips yang mudah ini.
---------------
TIPS No 1 - Mengenali simtom dari sifat dan warna cecair yang keluar
---------------
5 tanda yang lazim dibawa oleh mikroorganisma dan perlu diberikan perhatian serius:

1)Kulat Candidiasis (keputihan seperti kepingan susu basi) .
2)Kuman Tricomonas (lelehan keputihan atau tidak berwarna cair, banyak, berbuih)
3)Bacterial vaginosis (lelehan berbuih, berbau hanyir)
4)Kuman Chlamydia (jarang menyebabkan lelehan)
5)Kuman Gardneralla (lelehan cair berbau busuk)

-----------------
TIPS NO 2 - Henti melakukan kesilapan dengan amalan ini!
-----------------
Sejujurnya,kesilapan yang ramai wanita lakukan adalah dengan membeli dan mengamalkan Feminine wash yang bersabun, banyak buih, bershampu, pewangi,menthol dengan niat untuk kononya membuatkan faraj sejuk dan nyaman, berbau harum dan boleh seimbangkan flora bakteria didalam faraj.

Nyata sekali perbuatan ini adalah satu kekeliruan semata,bagaimana kah kandungan bahan yang beralkali dengan pH melebihi >7 seperti sabun,shampu,menthol, dan wangian boleh seimbangkan flora bakteria sedangkan fakta sains mendapati pH alami didalam faraj adalah sedikit berasidik antara pH3.8-4.2.

Kajian mendapati pH faraj yang melebihi >4.5 menjadi aras jangkitan kanser serviks.

-----------------
TIPS NO 3 – Amalkan semua panduan ini
-----------------

1)Elakkan menyembur dengan air kedalam faraj ianya boleh menganggu keseimbangan flora bakteria didalam faraj dan boleh menyebabkan jangkitan

2)Selalu keringkan dahulu faraj sebelum memakai seluar dalam dan jangan sesekali memakai seluar dalam yang lembab untuk jangka waktu yang lama

3)Hindari dari memakai bedak di kawasan kemaluan disebabkan partikel-partikel halus yang mudah terselit dicelah kulit boleh mengundang bakteria bersarang

4)Pastikan kerap menukar pad sewaktu haid dan elakkan pengunaan yang terlalu lama

5)Gunakan pengalas seluar dalam (panty liner) jenis "unscented" dan ada pengaliran udara untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana perbuatan ini hanya akan memburukkan keadaan.

6)Pastikan mencuci dubur selepas membuang"hajat"dilakukan dengan betul iaitu sapu dari depan tolak kebelakang,ini boleh mengelakkan bakteria di dubur seperti e coli atau cacing kerawit masuk kedalam lubang faraj atau kencing

7)Cuba sedaya upaya untuk mengamalkan diet bersumberkan bakteria baik seperti yogurt, yakult, sayuran hijau, bendi sekurang-kurangnya sekali seminggu bagi menguatkan pertahanan tubuh dari diserang mikroorganisma patogen lain.

-----------------
TIPS NO 4 – Follow nasihat pakar 
-----------------
Dr Salwa Hassan adalah blogger popular yang menulis dalam blog klinik keputihan sejak tahun 2012 dan telah membantu ribuan wanita berjaya mengatasi masalah keputihan yang kronik. http://www.klinikkeputihan.blogspot.com

Beliau juga mengendalikan group hamil cara natural (FB) dengan kejayaan membantu ramai wanita hamil cara natural hanya dengan mengamalkan set keputihan Dr Herba dan suplimen.

Antara lain Dr Salwa yakin dengan pengunaan set keputihan Dr Herba sebagai rawatan alternatif bagi merawat keputihan serta seimbangkan populasi bakteria baik didalam faraj supaya jangkitan tidak berulang kembali.Jangkitan yang berulang-ulang akan membawa kepada komplikasi jangkitan penyakit yang merbahaya.

Menurut Dr salwa,set keputihan Dr Herba dipilih antara lain adalah berasaskan kriteria berikut:

1)Bahan utama formula Dr Herba iaitu biji cnidium (osthole) telah mendapat pengiktirafan antarabangsa melalui 5 kajian saintifik yang di jalankan oleh saintis dari universiti tersohor di dunia seperti universiti Harvard dari Amerika,University Lublin Poland,University Kinski Jepun dan Chinese University di Hong Kong

Keputusan kajian mendapati cnidium(osthole) berkesan dalam melawan mikroorganisma keputihan,sel kanser,anti gatal dan anti alergi.(Link kajian dibawah)

2)Serum DH-7 dan PPW Classic(Feminine wash yang ada pH3.8) telah mendapat kelulusan dari KKM dengan No NOT 151102802K untuk Serum dan NOT 151102803K untuk PPW Classic.

3)Set Keputihan Dr Herba bukan sahaja berkesan merawat keputihan,meredakan kegatalan yang kronik dan melindung dari jangkitan berulang malah setiap wanita yang menggunakan formula ini juga akan mendapat bonus yang tidak boleh dinilai dengan wang ringgit iaitu pelindungan dari kanser serviks dan kanser ovari yang sangat ditakuti oleh semua golongan wanita.

4)Konsep merawat dan melindung oleh Dr Herba diyakini adalah yang terbaik bagi menanggani secara holistik masalah keputihan wanita yang lazimnya akan berulang-ulang.

Kami yakin setakat ini masih tidak ada saingan terdekat bagi formula dalam segmen keputihan di Malaysia yang dapat menandingi keberkesanan merawat dan melindung sepertimana yang boleh didapati dari set keputihan Dr Herba.

Jaminan kami setiap sen yang anda belanjakan untuk formula herba yang mendapat pengiktirafan dunia sains adalah tidak merugikan malah tersangat berbaloi. ATAU…

Sekiranya sesiapa sahaja boleh membuktikan produk lain dalam segmen keputihan di Malaysia ini hampir sama atau lebih baik dalam bukti-bukti kajian saintifik seperti yang diperolehi oleh Dr Herba.Kami dengan senang hati berjanji akan mengembalikan semula wang anda bukan 1 tetapi 3 kali ganda.

Kami benar-benar yakin jika anda mengamalkan semua 4 tips ini,anda juga akan menjadi bebas dari keputihan buat selama-lamanya…biarkan orang disekeliling anda pula merasa takjub!

WHATSAPP SEKARANG 016-3900266 atau KLIK SINI

Sumber rujukan:

Link kepada 5 kajian yang melibatkan herba cnidium (osthole)

1) Kanser Ovari (Kajian Harvard Medical School,Amerika)
Kesan anti-tumor osthole pada sel-sel kanser ovari secara in vitro
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27566206

2) Kanser Serviks ( Kajian Medical University of Lublin,Poland)
Osthole menyebabkan sel mati ( apoptosis), merencatkan kemajuan dan pecambahan Sel Kanser
http://ar.iiarjournals.org/content/34/11/6473.full

3) Anti Mikrob(keputihan) ( Kajian The Chinese University of Hong Kong)
Osthole: Kajian terhadap Bioaktiviti,Farmakologi, dan Potensi sebagai Perubatan Alternatif
https://www.hindawi.com/journals/ecam/2015/919616/

4) Anti Alergi (Kinki University, Higashiosaka, Osaka, Japan)
Kesan anti-alergi cnuidii monnieri fructus (buah kering Cnidium monnieri) dan komponen utamanya, osthol
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12081154

5) Anti Gatal (Kinki University, Higashiosaka, Osaka, Japan)
Kesan anti gatal Cnidii Monnieri Fructus (biji Cnidium M ).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1185317

0 comments: